Združenje proizvajalcev in distributerjev medicinskih pripomočkov SLO-MED

Novice


Sprejet Pravilnik o pristojbinah medicinskih pripomočkov

Danes 15. aprila 2019 je bil na podlagi tretjega odstavka 62. člena Zakona o medicinskih pripomočkih (Uradni list RS, št. 98/09) sprejet Pravilnik o pristojbinah na področju medicinskih pripomočkov, ki ga izdaja minister za zdravje. S tem pravilnikom se določa vrsta in višina pristojbin, ki jih v skladu z Zakonom o medicinskih pripomočkih (Uradni list RS, št. 98/09; v nadaljnjem besedilu: zakon), plača predlagatelj zadevnega postopka Javni agenciji Republike Slovenije za zdravila in medicinske pripomočke (v nadaljnjem besedilu: JAZMP), in sicer: 1. letne pristojbine za spremljanja izvajanja postopkov ugotavljanja skladnosti in izpolnjevanja pogojev priglašenih organov, 2. pristojbine za postopek razvrstitve izdelka med medicinske pripomočke, 3. pristojbine za postopek imenovanja priglašenega organa na področju medicinskih pripomočkov, 4. pristojbine za postopek priglasitve klinične raziskave in študije ovrednotenja delovanja IVD na področju medicinskih pripomočkov oziroma njene spremembe, 5. pristojbine za vpis medicinskega pripomočka v register medicinskih pripomočkov oziroma spremembo vpisa, 6. pristojbine za opravljanje dejavnosti na področju medicinskih pripomočkov, 7. pristojbine za izdajo izjave o prosti prodaji medicinskega pripomočka, 8. pristojbine za strokovno svetovanje pri prevodu navodila za uporabo in označevanje medicinskega pripomočka, razmejitev med medicinskimi pripomočki in drugimi izdelki ter razvrstitev medicinskega pripomočka v ustrezen razred.

Arhiv: Tuje govoreči prodajalci v trgovinah - TIRS

Tržni inšpektorat RS je v zadnjem času prejel več prijav v zvezi z uporabo slovenskega jezika v trgovinah in sicer naj bi vse več podjetij omogočalo poslovanje s potrošniki v tujem jeziku (v trgovini se nahajajo tuje govoreči prodajalci), pri čemer pa ni vedno zagotovljen tudi prodajalec ki govori slovenski jezik. V skladu z Zakonom o varstvu potrošnikov ter Zakonom o javni rabi slovenščine, je Tržni inšpektorat RS eden izmed organov, ki izvaja nadzor nad uporabo slovenščine pri poslovanju podjetij s potrošniki. V 1. odstavku 14. člena Zakona o javni rabi slovenščine je določeno, da vse pravne osebe zasebnega prava in fizične osebe, ki opravljajo registrirano dejavnost, poslujejo s strankami na območju Republike Slovenije v slovenščini. Kadar je njihovo poslovanje namenjeno tudi tujcem, pa se poleg slovenščine lahko uporablja tudi tuji jezik. Podobno določa Zakon o varstvu potrošnikov v 1. odstavku 2. člena, ko določa, da mora podjetje s potrošniki poslovati v slovenskem jeziku, na območjih kjer avtohtono živita italijanska ali madžarska narodna skupnost pa tudi v jeziku narodne skupnosti. Tržni inšpektorat RS opaža, da so podjetja pri poslovanju s kupci kot konkurenčno prednost prepoznala zaposlovanje tuje govorečih prodajalcev, ki poleg slovensko govorečih, tujim potrošnikom zagotavljajo dodatno pozitivno izkušnjo. Pri tem je za Tržni inšpektorat RS bistvenega pomena, da ima slovenski potrošnik, ki vstopi v trgovino in ga morebiti sprva nagovori prodajalec v tujem jeziku, vedno možnost da stopi v stik s prodajalcem, ki mu bo vse potrebne informacije podal v slovenščini. Slovenski potrošnik namreč ne sme biti v slabšem položaju kot tuj potrošnik, upoštevajoč, da gre za poslovanje na ozemlju Republike Slovenije, kjer slovenski

Arhiv: Statistični kazalniki za dejavnost trgovine 2018

Prihodek v celotni trgovini se je v 2018 okrepil za 8,2 %. Najvišjo rast je v 2018 beležila trgovina z motornimi vozili in popravili (11,7 %). Proizvodne aktivnosti panog povezanih s trgovino na debelo (predelovalne dejavnosti, promet, gradbeništvo) in trgovanja z nekaterimi primarnimi proizvodi (zemeljski plin, električna energija so zviševale rast prihodka v trgovini na debelo za 9,6 %. Prodaja na drobno brez motornih goriv v Sloveniji je beležila rahlo rast prihodkov (0,5 %). Z upoštevanjem motornih goriv je trgovina na drobno porasla za 4,6 %, saj je prodaja v trgovini z gorivi višja za 13,7 % (medletno decembra za 36 %). Prihodek v trgovini z živili se je v 2018 v Sloveniji skrčil za 4,4 %, medtem ko se je v trgovini z neživili okrepil za 5,2 %. Trošenje gospodinjstev (predvsem v segmentu trajnih dobrin) je vplivalo na rast prihodka v trgovini z neživili. Višja zaposlenost in višje plače so omogočile večje nakupe trajnih dobrih, ki so jih v času po krizi odlašali. Najbolj se je okrepil prihodek v trgovini po pošti in internetu (za 37 %), v nespecializiranih prodajalnah, pretežno z neživili (+8,3 %), pohištvom in gospodinjskimi aparati (za 6,6 %) in v trgovini s farmacevtskimi in medicinskimi izdelki (za 6,4 %). Prodaja v trgovini s tekstilom, oblačili in obutvijo se je znižala za 3,5 %, v trgovini z računalniškim in telekomunikacijskimi napravami, športno opremo pa za 0,8 %. Na zadnje je imel velik vpliv tudi večanje nakupov prodaje tovrstnih izdelkov preko spleta na tujih portalih, ki v slovenski statistiki niso upoštevani. Kazalnik zaupanja v trgovini na drobno se je od marca dalje močneje poslabšal, proti koncu leta po zopet izboljšal. Tako je bil decembra kazalnik zaupanja nižji za 8 odstotnih točk kot pred letom dni. Vrednost kazalnika zaupanja v trgovini na drobno se letos giblje okoli ravni v lanskem letu - februarja je za 1 odstotno točko nižja kot lani februarja, ki pa je kar za 4 odstotnih točk višji od dolgoletnega povprečja, saj je višja zasebna potrošnja, predvsem trajnih dobrin. Sicer pa je bil februarja kazalnik zaupanja nižji kar za 10 odstotnih točk nižja kot v predhodnem mesecu (predvsem zaradi nižje vrednosti kazalnika prodaja). Podrobneje v prilogi.

Arhiv: Trendi ABC v podjetništvu: Ali obvladujem svoje podjetje? 1/3 Podjetniški klepet

Ob 40 letnici delovanja GZS Podjetniško trgovske zbornice, v letu 2019 ponujamo članom PTZ brezplačne interaktivne delavnice - Podjetniške klepete z različnimi vsebinami. Prva delavnica iz niza treh ABC TRENDI V PODJETNIŠTVU v letu 2019, bo 21. marca 2019 ob 13 ih in njen naslov je: Ali obvladujem svoje podjetje? Delavnica ponuja pomoč pri rešitvah različnih izzivov, ki jih ima vsako podjetje, ko se sreča s številnimi zakonskimi obveznostmi do države.

Arhiv: Podjetja in samostojni podjetniki, ki dajejo v promet manj kot 15.000 kg embalaže letno, morajo ARSO poročati do 31. 3. 2019

Do 31. 3. 2019 morajo embalerji in pridobitelji embaliranega blaga ter proizvajalci in pridobitelji t. i. servisne embalaže, ki jo dajejo v promet v Republiki Sloveniji, poročati o količinah embalaže dane v promet za leto 2018. Distributerji zelo lahkih nosilnih plastičnih vrečk pa morajo poročati o številu teh vrečk, ki so jih prodali kot nosilne vrečke za pakirane izdelke, ne pa za nepakirana živila, za kar so prvotno namenjene. Sprememba Uredbe o ravnanju z embalažo in odpadno embalažo, ki je pričela veljati 8. 7. 2017 (Uradni list RS 35/17), je uvedla obveznost vpisa v evidenco za podjetja, ki dajejo embalažo v promet in niso plačniki okoljske dajatve za onesnaževanje okolja zaradi nastajanja odpadne embalaže (vsi, ki dajejo v promet do 15.000 kg embalaže letno).

Arhiv: Spremembe rokovanja s plastičnimi vrečkami po 1.1.2019

S 1.1.2019 vstopajo v veljavo nove obveznosti zavezancev, ki dajejo na trg manj kot 15.000 kg embalaže letno. Poleg vpisa v evidenco oseb, ki dajejo embalažo v promet, so morali ti zavezanci že za leto 2018 voditi evidence o dajanju embalaže v promet. Do najpozneje 31. marca 2019 morajo o tem tudi poročati ministrstvu v pisni ali elektronski obliki. Nove zahteve in omejitve morajo s 1.1.2019 upoštevati tudi distributerji, ki potrošnikom ponujajo plastične nosilne vrečke na prodajnem mestu blaga ali izdelkov. Ti morajo zagotoviti, da plastične nosilne vrečke na prodajnem mestu blaga ali izdelkov potrošnikom niso več na voljo brezplačno. Distributer mora prodajno mesto ali mesto ponudbe plastičnih nosilnih vrečk opremiti s cenami vrečk v skladu z zakonom, ki ureja varstvo potrošnikov. Distributer na prodajnem mestu lahko brezplačno zamenja odpadno plastično nosilno vrečko, če je slednjo, potrošnik kupil točno pri tem distributerju, za enako novo plastično vrečko. O tem mora potrošnike obveščati s pisnim obvestilom na prodajnem mestu. Distributer mora tako zbrano odpadno embalažo, ne glede na njeno količino, oddati družbi za ravnanje z odpadno embalažo. Distributer lahko še vedno ponuja potrošnikom brezplačno, zelo lahke plastične nosilne vrečke, ki so namenjene za embaliranje živil, ki niso pred pakirana, kot so zlasti sadje, zelenjava, ribe, meso in mesni izdelki, mlečni izdelki, sveže pripravljeni sendviči in druga sveže pripravljena živila, ki niso pred pakirana. Distributer mora potrošnike o tem obveščati s pisnim obvestilom na vsakem mestu ponudbe takih živil, na katerem so potrošnikom na voljo tudi take zelo lahko plastične nosilne vrečke. Če distributerji prodajajo zelo lahke plastične nosilne vrečke za živila, ki so pred pakirana, ali za neživilske proizvode, mora o njihovem številu voditi evidence in tem tudi poročati ministrstvu. Dodatne informacije antonija.cerar@gzs.si ali 01/58 98 196 in janja.leban@gzs.si ali 01/58 98 193.

Arhiv: Skupni sporazum o pogojih in višini tarife pri uporabi avtorsko varovanih del iz repertoarja IPF, k.o. za področje trgovskih centrov, blagovnih centrov, prodajaln, tržnic in bencinskih črpalk

V Uradnem listu RS, št. 81, z dne 14. decembra je bil objavljen Sporazum o višini tarife pri uporabi avtorsko varovanih del iz repertoarja IPF, k.o. za področje trgovskih centrov, blagovnih centrov, prodajaln, tržnic in bencinskih črpalk, uporablja pa se od 1. 1. 2019 do 31. 12. 2024. Višine tarif, popuste ob večjem številu prodajaln, ter možnosti dogovorov s podjetjem IPF k.o., najdete na povezavi TUKAJ.

Arhiv: Akcija član pridobiva člana

Člani GZS Podjetniško trgovske zbornice izkoristite priložnost in v času med 1. septembrom in 30. novembrom 2018 priporočajte drugim podjetjem včlanitev v GZS PTZ. Ob izpolnjenih pogojih, ki jih določajo Pravila in pogoji za sodelovanje v nagradni igri za prejem dobropisa pri članarini za leto 2019, se vam obeta upoštevanje popusta vaše članarine za leto 2019.

Arhiv: Razširjena veljavnost Kolektivne pogodbe dejavnosti trgovine

19. oktobra 2018 je bil v Uradnem listu RS št. 67 objavljen sklep o razširjeni veljavnosti Kolektivne pogodbe dejavnosti trgovine Slovenije (KPDTS), kar pomeni, da velja za vse delodajalce, ki kot glavno dejavnost opravljajo katerokoli dejavnost, ki je razvrščena v področje "G - Trgovina, vzdrževanje in popravila motornih vozil" Standardne klasifikacije dejavnosti.

Arhiv: Spremembe in dopolnitve Pravil obveznega zdravstvenega zavarovanja

Javni razpravi sta potekali na portalu e-Demokracija od 15. 2. do 15. 3. 2018 ter od 25. 3. do 25. 4. 2016 in sta zaključeni. Člani SLO-MED-a so podali pripombe v roku (april 2018) in prejeli konec avgusta 2018 obrazložitev s strani ZZZS. Predvidoma 17. septembra 2018 naj bi bila Spremembe Pravil obveznega zdravstvenega zavarovanja sprejela skupščina ZZZS.

Kaj je teden MEDTECHA-a (Medtech week), ki se dogaja v času od 19 - 23. junija 2017

V tem času (19-23 junij) vsa podjetja in združenja, ki so člani MEDTECH-a bolj intenzivno skupaj ozaveščajo po vsej Evropi o vrednosti medicinske tehnologije. Vsako nacionalno združenje ali podjetje na svoj način  organizira široko paleto fizičnih in spletnih dejavnosti.  Tudi združenje SLOMED se bo pridružilo tem dejavnostim z različnimi aktivnostmi (spletna stran, FB , dan odprtih vrat za naše člane in potencialne člane, ki bi se nam želeli pridružiti,..)

Predstavitev MEDTECH week (ppt NAC_MD_MedTech Week meeting_11052017)