Združenje proizvajalcev in distributerjev medicinskih pripomočkov SLO-MED

Novice


Podjetja in samostojni podjetniki, ki dajejo v promet manj kot 15.000 kg embalaže letno, morajo ARSO poročati do 31. 3. 2019

Do 31. 3. 2019 morajo embalerji in pridobitelji embaliranega blaga ter proizvajalci in pridobitelji t. i. servisne embalaže, ki jo dajejo v promet v Republiki Sloveniji, poročati o količinah embalaže dane v promet za leto 2018. Distributerji zelo lahkih nosilnih plastičnih vrečk pa morajo poročati o številu teh vrečk, ki so jih prodali kot nosilne vrečke za pakirane izdelke, ne pa za nepakirana živila, za kar so prvotno namenjene. Sprememba Uredbe o ravnanju z embalažo in odpadno embalažo, ki je pričela veljati 8. 7. 2017 (Uradni list RS 35/17), je uvedla obveznost vpisa v evidenco za podjetja, ki dajejo embalažo v promet in niso plačniki okoljske dajatve za onesnaževanje okolja zaradi nastajanja odpadne embalaže (vsi, ki dajejo v promet do 15.000 kg embalaže letno).

Spremembe rokovanja s plastičnimi vrečkami po 1.1.2019

S 1.1.2019 vstopajo v veljavo nove obveznosti zavezancev, ki dajejo na trg manj kot 15.000 kg embalaže letno. Poleg vpisa v evidenco oseb, ki dajejo embalažo v promet, so morali ti zavezanci že za leto 2018 voditi evidence o dajanju embalaže v promet. Do najpozneje 31. marca 2019 morajo o tem tudi poročati ministrstvu v pisni ali elektronski obliki. Nove zahteve in omejitve morajo s 1.1.2019 upoštevati tudi distributerji, ki potrošnikom ponujajo plastične nosilne vrečke na prodajnem mestu blaga ali izdelkov. Ti morajo zagotoviti, da plastične nosilne vrečke na prodajnem mestu blaga ali izdelkov potrošnikom niso več na voljo brezplačno. Distributer mora prodajno mesto ali mesto ponudbe plastičnih nosilnih vrečk opremiti s cenami vrečk v skladu z zakonom, ki ureja varstvo potrošnikov. Distributer na prodajnem mestu lahko brezplačno zamenja odpadno plastično nosilno vrečko, če je slednjo, potrošnik kupil točno pri tem distributerju, za enako novo plastično vrečko. O tem mora potrošnike obveščati s pisnim obvestilom na prodajnem mestu. Distributer mora tako zbrano odpadno embalažo, ne glede na njeno količino, oddati družbi za ravnanje z odpadno embalažo. Distributer lahko še vedno ponuja potrošnikom brezplačno, zelo lahke plastične nosilne vrečke, ki so namenjene za embaliranje živil, ki niso pred pakirana, kot so zlasti sadje, zelenjava, ribe, meso in mesni izdelki, mlečni izdelki, sveže pripravljeni sendviči in druga sveže pripravljena živila, ki niso pred pakirana. Distributer mora potrošnike o tem obveščati s pisnim obvestilom na vsakem mestu ponudbe takih živil, na katerem so potrošnikom na voljo tudi take zelo lahko plastične nosilne vrečke. Če distributerji prodajajo zelo lahke plastične nosilne vrečke za živila, ki so pred pakirana, ali za neživilske proizvode, mora o njihovem številu voditi evidence in tem tudi poročati ministrstvu. Dodatne informacije antonija.cerar@gzs.si ali 01/58 98 196 in janja.leban@gzs.si ali 01/58 98 193.

Pojasnila na vprašanja trgovcev

V okviru trgovinskega kotička, smo za člane GZS-PTZ pripravili nove odgovore na vprašanja s področja trgovine: Kakšna je običajna stopnja odpisa za sveže meso? Kateri so obvezni podatki na embalaži pred pakiranega živilskega izdelka? Ali mora trgovec na debelo z živili tudi registrirati živilsko dejavnost? V trgovinskem kotičku so zbrani odgovori na vprašanja naših članov. Če med njimi ne najdete odgovora na vprašanje s katerim se soočate pri svojem delu, nam ga lahko zastavite.

Skupni sporazum o pogojih in višini tarife pri uporabi avtorsko varovanih del iz repertoarja IPF, k.o. za področje trgovskih centrov, blagovnih centrov, prodajaln, tržnic in bencinskih črpalk

V Uradnem listu RS, št. 81, z dne 14. decembra je bil objavljen Sporazum o višini tarife pri uporabi avtorsko varovanih del iz repertoarja IPF, k.o. za področje trgovskih centrov, blagovnih centrov, prodajaln, tržnic in bencinskih črpalk, uporablja pa se od 1. 1. 2019 do 31. 12. 2024. Višine tarif, popuste ob večjem številu prodajaln, ter možnosti dogovorov s podjetjem IPF k.o., najdete na povezavi TUKAJ.

Arhiv: Akcija član pridobiva člana

Člani GZS Podjetniško trgovske zbornice izkoristite priložnost in v času med 1. septembrom in 30. novembrom 2018 priporočajte drugim podjetjem včlanitev v GZS PTZ. Ob izpolnjenih pogojih, ki jih določajo Pravila in pogoji za sodelovanje v nagradni igri za prejem dobropisa pri članarini za leto 2019, se vam obeta upoštevanje popusta vaše članarine za leto 2019.

Arhiv: Razširjena veljavnost Kolektivne pogodbe dejavnosti trgovine

19. oktobra 2018 je bil v Uradnem listu RS št. 67 objavljen sklep o razširjeni veljavnosti Kolektivne pogodbe dejavnosti trgovine Slovenije (KPDTS), kar pomeni, da velja za vse delodajalce, ki kot glavno dejavnost opravljajo katerokoli dejavnost, ki je razvrščena v področje "G - Trgovina, vzdrževanje in popravila motornih vozil" Standardne klasifikacije dejavnosti.

Arhiv: Spremembe in dopolnitve Pravil obveznega zdravstvenega zavarovanja

Javni razpravi sta potekali na portalu e-Demokracija od 15. 2. do 15. 3. 2018 ter od 25. 3. do 25. 4. 2016 in sta zaključeni. Člani SLO-MED-a so podali pripombe v roku (april 2018) in prejeli konec avgusta 2018 obrazložitev s strani ZZZS. Predvidoma 17. septembra 2018 naj bi bila Spremembe Pravil obveznega zdravstvenega zavarovanja sprejela skupščina ZZZS.

Arhiv: Sodelovanje s SAŠA inkubatorjem Javna naročila

SAŠA inkubator spodbuja mala in srednje velika podjetja, da sodelujete pri javnih naročilih. SAŠA inkubator sodeluje v projektu IPPON, v okviru katerega spodbujajo MSP, da si odrežete večji delež tega poslovnega kolača, tudi s sodelovanjem z drugimi MSP in sodelovanjem pri čezmejnih javnih naročilih. IPPON projekt vam nudi brezplačno zakladnico znanj o sistemih in posebnostih javnega naročanja v EU in v partnerskih državah projekta IPPON.

Arhiv: Koriščenje počitniških kapacitet GZS

Počitniške kapacitete GZS, v idiličnem morskem in alpskem okolju, lahko koristite tudi člani. Ponujamo vam apartmajsko hišo v Bohinju, ne deleč stran od jezera (Ribčev laz) in hiške v naselju Bučanje - Nerezine - Lošinj. Oglejte si ponudbo, vse informacije pa lahko dobite pri gospe Ireni Asanovič (irena.asanovic@gzs.si ali 01 58 98 444)

Arhiv: Kolektivna pogodba dejavnosti trgovine Slovenije (KPDTS) objavljena

27. julija 2018 je v Ur. L. RS št. 52 objavljena nova Kolektivna pogodba dejavnosti trgovine Slovenije (KPDTS v nadaljevanju). Podpisniki KPDTS: - Sindikat delavcev trgovine Slovenije in Svet gorenjskih sindikatov, kot predstavnika delavcev, ter - Trgovinska zbornica Slovenije, Združenje delodajalcev Slovenije – Sekcija za trgovino in Gospodarska zbornica Slovenije – PTZ, kot predstavniki delodajalcev, so sklenili novo Kolektivno pogodbo dejavnosti trgovine Slovenije, ki bo začela veljati 15. avgusta 2018, razen določb, ki se nanašajo na število nedelj v letu in minimalno nominalno višino dodatka za nedeljsko delo, ki se začnejo uporabljati 1. septembra 2018. Kolektivna pogodba za trgovino bo veljala do 31. decembra 2022. Zaradi narave dela, zakonskih omejitev ter določil javnega interesa, so bolj natančno zapisane alineje, ki opredeljujejo primere, v katerih delavci lahko delajo na nedelje in praznike. Po novem omejitve ne bodo veljale za delavce, ki opravljajo naloge, povezane s podporo potrošniku pri izvajanju spletne prodaje, polnjenja prodajnih avtomatov, opravljajo prodajo na stojnicah in tržnicah, opravljajo delo v prodajalnah, ki zagotavljajo oskrbo gostov znotraj kampov ali izvajajo nastope, predstavitve ali prodajo pri poslovnih partnerjih, na sejmih ali prireditvah doma ali v tujini. Ohranjajo pa se tudi vse izjeme, kot so določene v sedaj veljavni KPDTS (npr. bencinski servisi, maloobmejne prodajalne, družinska podjetja…). - Najnižje osnovne plače S 1. 1. 2019 se bodo najnižje osnovne plače od I. – V. tarifnega razreda povišale za 5 % ter od 1. 7. 2019 še za 2 % na sedanjo osnovo. Za VI. in VII. tarifni razred se bodo najnižje osnovne plače s 1. 1. 2019 povišale za 10 %. KPDTS na novo ureja tudi letno usklajevanje najnižjih osnovnih plač.

Kaj je teden MEDTECHA-a (Medtech week), ki se dogaja v času od 19 - 23. junija 2017

V tem času (19-23 junij) vsa podjetja in združenja, ki so člani MEDTECH-a bolj intenzivno skupaj ozaveščajo po vsej Evropi o vrednosti medicinske tehnologije. Vsako nacionalno združenje ali podjetje na svoj način  organizira široko paleto fizičnih in spletnih dejavnosti.  Tudi združenje SLOMED se bo pridružilo tem dejavnostim z različnimi aktivnostmi (spletna stran, FB , dan odprtih vrat za naše člane in potencialne člane, ki bi se nam želeli pridružiti,..)

Predstavitev MEDTECH week (ppt NAC_MD_MedTech Week meeting_11052017)